Održivi razvoj

DIZAJN

NAŠ EKOLOŠKI PRISTUP DIZAJNU
Počevši od faze dizajna, naši inženjeri žele umanjiti štetni učinak vozila na okoliš u svim fazama životnog vijeka vozila. Smanjenje emisije CO2 je ključni zahtjev. Kako bi postigli ovaj cilj, poduzimamo akcije na nekoliko područja, uključujući kontrolu mase, tehnologije pogonskog sklopa i aerodinamike. Stavljajući naglasak na učinkovita i pouzdana rješenja prilagođena svakom tržištu, imamo za cilj ponuditi globani odgovor na problem efekta staklenika.

Tehnologije budućnosti
Naši inženjeri aktivno rade na tehnološkim rješenjima koja će omogućiti iznimni napredak na području smanjenja učinka vozila na okoliš. Razvoj nove generacije sustava Stop & Start od 2010., hibridna rješenja od 2011. i lansiranje vozila bez emisije ispušnih plinova omogućuju Citroënu da učvrsti svoju poziciju u segmentu vozila s niskom emisijom CO2.

Resursi i mogućnost recikliranja
Osim smanjenja potrošnje goriva i emisije CO2 te drugih onečišćenja, naša politika ekološkog dizajna ima za cilj poboljšati korištenje prirodnih resursa, pažljivim odabirom materijala za proizvodnju naših vozila. Isto tako, želimo smanjiti potencijalni štetni učinak vozila na kraju životnog vijeka na okoliš, promičući mogućnost recikliranja.

Primjer: Citroën C3 Picasso
Od 170 kg polimera sadržanih na novom Citroën C3 Picassu (isključujući gume), gotovo 11% su "zeleni" materijali. Ovaj naziv pokriva tri različite vrste materijala:
- reciklirani materijali;
- prirodni materijali, kao što je drvo i biljna vlakna;
- biomaterijali, polimeri proizvedeni s obnovljivim resursima radije nego od strane petrokemijske industrije.

Na ovaj način, prirodna vlakna se koriste u proizvodnji police iznad prtljažnika, obloga prtljažnika i obloga na vratima. Reciklirana plastika iz automobilske industrije se koristi kao sirovina za izradu blatobrana.

PROIZVODNJA

TVORNICE ISO 14001
Sve naše tvornice imaju sustav upravljanja zaštitom okoliša koji se temelji na ISO 14001. Navedeni međunarodni standard postavlja globalno priznatu normu za upravljanje i organizaciju. Proces certificiranja je započeo prije više od deset godina te je sada dosegao fazu zrelosti u svim našim tvornicama, od kojih sve imaju certifikat ISO 14001 od kraja 2007. Navedeni standard, utemeljen 1996., zahtijeva od proizvođača uspostavu mjera za praćenje, kontrolu i mjerenje učinka procesa na okoliš. Stoga uključuje pružanje prikladnog školovanja za sve djelatnika. Automobilska industrija obuhvaća veliki broj aktivnosti, poput lijevanja, strojna obrade, prešanja, sklapanja, obrade površine, lakiranja i konačnog sklapanja. Premda navedene radnje ne predstavljaju "visoki rizik za okoliš" (kao što je navedeno u tzv. europskoj smjernici Soveso 1996.), oni ipak mogu uzrokovati niz štetnih učinaka na okoliš koje želimo kontrolirati.

  1. Lakirnice: od 1995., više smo nego dvostruko smanjili emisiju volatilnih organskih spojeva (VOC) po vozilu koje proizvode razrjeđivači boje.
  2. Ljevaonica: korištenjem napredne tehnološke opreme (plazma plamenik) i razvojem sustava kontrole, znatno smo smanjili emisiju prašine u ljevaonici.
  3. Potrošnja vode: ušteda vode je ključni cilj za naše tvornice. Navedena politika je omogućila smanjenje potrošnje vode po proizvedenom vozilu za 2.5 puta od 1995.
  4. 94% proizvodnog otpada ponovno iskorišteno: naše tvornice proizvode oko 700 000 tona metalnog otpada godišnje, koji se ponovno iskorištava za upotrebu u čeličanama i ljevaonicama. Od drugog otpada, 82% se obrađuje putem drugih kanala obnove, a ukupna stopa ponovne iskoristivosti je 94%.

POPRAVCI

Održivi razvoj u središtu mreže
Mreža Citroën se angažirala na aktivnom doprinosu politici za zaštitu okoliša marke, do kraja životnog vijeka vozila.

Citroënova mreža se angažirala u pogledu tri ključna kriterija za upravljanje zaštitom okoliša

  • sortiranje, kako bi se pronašao i prikupio automobilski otpad u mreži putem ovlaštenih organizacija;
  • usklađenost s odredbama, kako bi se osigurala usklađenost mreže s nacionalnim i europskim odredbama;
  • sljedivost, kako bi se pratio otpad te osiguralo da je ispravno recikliran.


Svijest i odgovornost
Na Salonu automobila u Parizu 2008., Citroën je lansirao GreenPact. Ovaj novi ekološki pristup je uveden kako bi se prodajna mreža u Francuskoj uskladila s promjenjivim zakonima te bolje upravljala zaštitom okoliša (gospodarenje otpadom, trajno skladištenje kemijskog otpada, sljedivost dijelova vozila na kraju životnog vijeka, itd.). Kako bi postigao navedeno, GreenPact koristi široku lepezu obrazovnih alata i promiče kontakte između mreže i ostalih specijaliziranih institucija, kao što su na primjer organizacije koje skupljaju i obrađuju rashladna sredstva).

Skupljanje i gospodarenje otpadom
Citroënova mreža je uvela strukturu za skupljanje i obradu vozila na kraju životnog vijeka, koristeći ekološki osviještene metode, prije više od petnaest godina. Skupljanje i sortiranje otpada za održavanje i popravak je organizirano u skladu s metodama gospodarenja otpadom koje se primjenjuju za vozila na kraju životnog vijeka i koje su razvijene u Francuskoj kao dio sustava GreenPact.

Dekontaminacija
Dizajn svakog vozila uzima u obzir fazu dekontaminacije na kraju životnog vijeka i istražuje postupke kojima bi se olakšao ovaj proces. Da uzmemo samo jedan primjer, oznaka je postavljena na najnižu točku spremnika za gorivo kako bi se olakšalo njegovo pražnjenje. Istodobno, Citroënovi inženjeri su razvili proces rastavljanja dijelova u ranoj fazi za svaki dio koji treba odstraniti kao dio procesa dekontaminacije.